Senin, 25 April 2011

Tuhan tetap Tuhan

Dengan terbatasnya akal fikiran mahu pun hati untuk menyingkap keberadaan Tuhan dan di manakah sebenarnya Tuhan berada…. maka itulah fitrah manusia, yangmenunjukkan bahawa Tuhan adalah Tuhan, dan hamba adalah hamba ..
'
tetapi sang hamba itu tidak lain, melainkan daripada Tuhan juga. Sehingga SIR  (alat perasa Ruhul Qudus)  yang ada pada hamba menjadi penghubung dengan Tuhan nya… ketika sang hamba diliputi RASA dan KESADARAN bahawa sang “AKU” , (yang bukan hamba), … maka yang adaadalah “AKU” dan lenyaplah “aku”… dan ketika sang “aku” sadar akan fitrahnya adalah…..
TIADA DAYA DAN UPAYA ..
maka Sang “AKU menjadi SIR pada “aku “…
''
dan oleh itu tidak terpisahlah…sang “aku” dengan Sang “AKU”… kerana (QS Al Hadid 57:4): AKU BERSAMA MU DI MANA SAJA KAMU BERADA … (untuk memahami ini perlukan KESADARAN yang tinggi, jangan tergesa-gesa insyallah Allah akanmemberikan kefahaman.)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar