Senin, 25 April 2011

Saksi

Banyak yang tidak percaya Allah dapat dilihat di dunia ini, mereka percaya DIA dapat dilihat hanya di akhirat nanti,,.. tetapi ingatlah firman Allah,  “Sesiapa yang buta di dunia ini, di akhirat kelak akan lebih buta”, (QS Al Israk 17:72),….bagaimanapun melihat itu bukan dengan mata kepala tetapi dengan Mata Hati,…..RASA.
'
Perbicaraan tentang hakikat danmakrifat ini adalah sesuatu yangberat bagi jiwa-jiwa yang belum tercerahkan oleh Nur Illahi,…Nurun ala Nurin.. (Cahaya di atas Cahaya),  bagaimanapun ia perlu dilakukan kerana ia adalah fitrah manusia, …. matlamat manusia dilahirkan ke dunia ini untuk Mengenal Allah,… yang belum tercerahkan itu, jangan tergesa-gesa, mohonlah kepada Allah, kerana Allah Maha Pengasih dan Penyayang.
'
Tuhan dapat disaksikan atau dirasakan (dengan Mata Hati) oleh indera perasa yang dimiliki oleh Ruh Qudus, yang ada  pada setiap Insan Kamil, … yang telah merdeka daripada nafsunya. Indera perasa ini dinamakan sebagai SIR atau Rahasia,…sebagaimana firman Tuhan, “ Manusia itu Rahasia KU, dan AKU adalah Rahasia NYA”.
'
SIR inilah yang dapat berkomunikasi atau menangkap signal-signal Tuhan, … untuk sampai ke tahap ini bukanlah sesuatu yang mudah, terlalu banyak ranjau dan duri yang perlu diharungi dengan penuh ketabahan dan kesabaran. Tidak semua yang menempuh jalan ini yang berjaya, tetapi hanya mereka yang mendapat pertolongan  daripada Allah.
'
Setelah menyaksikan Tuhan haruslah menepati janji yang telah diucapkan, ..(Syahadah: Aku bersaksi tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan Rusul itu Pesuruh Allah), …Mulut dan Hati yang berjanji, manakalaamal Perbuatan kita pula pihak yang melaksanakan janji,……
Allah itu Tuhan kerana adanya Manusia……

Tidak ada komentar:

Posting Komentar